WINROY CORR
– evidence pošty
1.1. Popis agendy
Modul
WINROY CORR je určen k jednoduché evidenci došlé a odeslané pošty.
Využívá číselníky ostatních modulů systému WINROY.
1.2. Funkční části
Došlá pošta
- Zápis nové
položky
- Automatické
číslování
- Vazba na
adresář firem, možnost přímého zápisu nové s propisem do adresáře
- Výběr střediska,
zakázky, osoby - nepovinně
- Seznam
- Opravy
- Výběr ze
seznamu – vstup do oprav detailu přes F2
- Tisk přehledu
- Možnost
filtrování výpisu
Odeslaná pošta
- Zápis nové
položky
- Seznam
- Opravy
- Tisk přehledu
Speciály
- Import adresáře
(doplní z vybraného souboru struktury adresáře firem nové firmy do
používaného katalogu, existující ponechá beze změny)
Číselníky
- Adresář firem , možnost
napojit se na adresář jiné agendy
- Střediska, možnost napojit se na číselník jiné agendy
- Zakázky, možnost napojit se na číselník jiné agendy
- Osoby, kterým se přiděluje došlá pošta
Tento programový blok obsahuje další
výběrové menu, jehož volby umožňují výběr faktur do příkazu
a veškerou běžnou manipulaci
s připraveným příkazem až do jeho vystavení.
Faktury ze souboru závazků lze do příkazu
vybrat několika možnými způsoby. Bez ohledu na vybraný způsob NEJSOU do příkazu
vybírány:
faktury s blokací (tj. s pozastavenou splatností)
faktury stornované
zcela uhrazené faktury
2.1.1. Závazky z agendy účetnictví
Vybrané faktury jsou doplněny do právě otevřeného příkazu. Pokud již
příkaz nějaké faktury obsahuje, lze rozhodnout, zda bude stávající příkaz o
nově vybrané rozšířen či nikoliv.
Prohlížení
Příkaz lze prohlížet, lze opravovat některé položky faktur
v příkazu, rušit jednotlivé faktury nebo příkaz jako celek. Příkaz můžete
vytisknout některým z „cvičných tisků“ – obsahující kromě údajů pro vlastní
příkaz ještě interní číslo faktury a název dodavatele a nejsou určeny pro
banku.
Pro „ostrý“ bankovní příkaz k úhradě jsou připraveny tři typy
formulářů:
TYP A je zjednodušený tisk příkazu bez rámečků a nemá uspořádání obvyklé
u používaných
tiskopisů.
TYP B a C jsou formálně stejné a odpovídají obvykle používaným
tiskopisům. U typu C jsou faktury rozděleny do několika příkazů podle data splatnosti
pro banku (to je, pokud nebylo opraveno, stejně jako datum faktury).
Rozhodnutí pro některý z typů není jen věcí uživatele, ale je nutno
zjistit zda konkrétní pobočka banky nebude mít námitky proti používanému
způsobu tisku příkazu. Pokud neuspějete ani s jednou z nabízených
možností, obraťte se na autory programu – upraví zakázkově tisk dle požadavků
pobočky.
Výběr ……
Úpravy příkazu ….
Rozšíření zápisem …
Periodické platby …
Likvidace příkazu ….
Tisk příkazu ..
Ostrým tiskem není příkaz ještě
vystaven (uzavřen) a lze s ním provádět všechny operace nabízené
v menu.
Uzavření příkazu
Teprve volbou uzavření
příkazu dojde k zápisu údaje o vystavení do souboru faktur a současně k záznamu do souboru
vystavených příkazů. Ihned po uzavření je otevřen nový prázdný příkaz
s číslem o jednu vyšším než bylo číslo naposledy uzavřeného příkazu. Číslování je automatické a každý rok
začíná od čísla 00001
kde RR je koncové dvojčíslí roku.
Před uzavřením příkazu se kontroluje, zda byl od poslední změny vytištěn
některým z ostrých tisků – pokud je, není povoleno.
2.1.3.
Závazky z agendy mzdy
……….
Příkazy vystavené v roce
Soubor
vystavených příkazů obsahuje všechny vystavené příkazy (tj. i dodatečně zrušené - viz "POMOCNÉ OPERACE") a je rozdělen na
část obsahující příkazy vystavené v běžném měsíci a archiv vystavených příkazů.
Příkazy obou skupin lze prohlížet a dohledávat tak v případě potřeby historii
úhrady jednotlivé faktury. Nouzově lze opakovaně vytisknout libovolný příkaz,
ale pouze zjednodušeným způsobem.
Prohlížení archivu
Přikázané faktury jsou v prohlížení souborů závazků označeny číslem
příkazu a je vyznačeno, jaká částka už byla přikázána.
Opakovaný tisk dokladu
Nouzově lze opakovaně vytisknout libovolný příkaz, ale pouze
zjednodušeným způsobem.
…………
Menu obsahuje
několik voleb, které se týkají faktur zatím ne zcela uhrazených nebo již
vystavených příkazů.
Jednotlivé
faktury nebo celé skupiny závazků lze "zablokovat" proti výběru do příkazu - bude dočasně zakázáno takové faktury hradit.
"Dočasně" znamená "až do doby než" budou buď individuálně nebo opět hromadným výběrem uvolněny k placení.
Tato blokace brání pouze výběru faktur do příkazu, nikoliv skutečnému zadání
úhrady na fakturu. Faktura tedy může být uhrazena a vyřazena do archivu i zablokovaná.
Závazky z agendy účetnictví
Menu obsahuje několik
voleb, které se týkají faktur zatím ne zcela uhrazených nebo již vystavených
příkazů.
Zablokování
Jednotlivé faktury nebo celé skupiny závazků lze „zablokovat“ proti
výběru do příkazu – bude dočasně zakázáno takové faktury hradit. „Dočasně“
znamená „až do doby než“ budou individuálně nebo opět hromadným výběrem
uvolněny k placení. Tato blokace brání pouze výběru faktur do příkazu, nikoliv skutečnému zadání
úhrady na fakturu. Faktura tedy může být uhrazena a vyřazena do archivu i
zablokovat.
Ve vyjímečných situacích lze prohlásit jednotlivou fakturu (nebo všechny faktury vybraného příkazu)
z již uzavřeného příkazu za nepřikázané
a vrátit je tedy mezi faktury, které budou do příkazů podle platných
kritérií znovu vybrány.
„ODPŘIKÁZÁNÍ“ lze provést jen u faktur, které jsou ještě v souboru
závazků. U těchto faktur je snížena částka „UHRAZENO PŘÍKAZEM“ a upravena
částka „ZBÝVÁ UHRADIT“.
Označení příkazu …
Označení faktury …
Modifikace souboru závazků
Závazky z agendy mzdy – PER5
3.2. Tisky ze souboru
výpisu ………
3.3. Hromadné
uplatnění položek ……
3.4.
Individuální uplatnění
……………..
3.5. Hromadné zúčtování
mezd ……………..
3.6. Rušení
(archivace) výpisů ……………..
3.7. Archiv výpisů …………………………
……………………
5.1.
Vlastní bankovní účty
Aktualizace tabulky
Tisk přehledu BÚ
5.2. Sumarizační účty
Aktualizace tabulky
Tisk přehledu BÚ
5.3. Periodické platby
Aktualizace tabulky
Tisk přehledu
(od)blokování
5.4. Servisní akce
Aktualizace tabulky
Tisk přehledu
Zavedení pro
úhrady z mezd PERW
- Pro každého klienta mezd PERW, z něhož chceme posílat příkazy,
je třeba založit klienta v BANW, ve vašem případě ve variantě 121
000.(jen pro mzdy, telebanking pro příkazy)
- Klienta BANW je třeba připojit na data jeho mzdové agendy při prvním
spuštění nebo v části SERVIS, PARAMETRY
Pro klienta AAA je to obvykle
nastavení na hodnotu
..\KL-AAA\DT-PERW\
- V každém takovém klientovi je třeba v části ČÍSELNÍKY, VLASTNÍ
BANKOVNÍ ÚČTY, založit tolik účtů, kolik jich pro hrazení mezd bude
používat. Nastavení, příklad pro KB, přenos ve formátu ABO:
- Pro každý účet je třeba zřídit předávací složku (mimo program,
prostředky OS systému nebo souborovým manažerem), do které bude ukládat
exportní soubory příkazů a ze které si je bude bankovní software
(TELEBANKING) načítat. Lze doporučit třeba strukturu (viz příklad)
C:
BANKA
KLIENT1
KB
PRIKAZY
VYPISY
HVB
PRIKAZY
VYPISY
...
KLIENTn
CSOB
PRIKAZY
VYPISY
CSP
PRIKAZY
VYPISY
Pro volbu formátu je nutné
vědět, jaký formát podporuje navazující TELEBANKING příslušné banky, tam kde to
lze, doporučujeme formát ABO,
Program
BANW podporuje formáty: ABO, MULTICASH,
GEMINI, CITIBANK, NETBANKING (Živnobanka), jeden z nich by měl vyhovět
všem běžným typům telebankingových programů užívaných
hlavními bankami.
- U všech účtů
je třeba prověřit, jestli se exportní soubor příkazu
skutečně vytváří v nastavené složce (třeba exportem fiktivního ručně
zadaného příkazu, který bude následně smazán)
- Na straně navazujícího telebankingového
softwaru instalovaného bankou je třeba nastavit vstupní adresář pro import
souborů příkazů. To se v každém z těchto softwarů provádí jinak
a na jiném místě programu a je to věc znalosti jejich obsluhy, stejně jako
pak běžná manipulace při načítání souboru příkazu a jeho odesílání. To už
přesahuje rámec softwaru WINROY a případné potíže je třeba řešit
s pracovníky bank.