WINROY ROYW NOVINKY a OPRAVY
verze 11.01(91)- DPH roku 2011 – poslední verze WINROY!
Aktualizaci
na verzi 11.0X(91) lze provést kdykoli před i po otevření nového roku 2011 v účetnictví.
Změna formuláře přiznání DPH od 1.
1. 2011:
Vlastní tabulka DPH:
10.22
* Do SHL doplněny nepovinné údaje
opr_jmeno, opr_prijmeni, opr_postaveni,
sest_jmeno, sest_prijmeni, sest_postaveni,
všechno jsou to údaje o oprávněné
osobě a osobě, která přiznání sestavila.
* Opraveno SHL – opraven kód
plnění u zboží z hodnoty 1 na správnou O
10.21
* aktivován modul pro export
souhrnného hlášení DPH do XML souboru
Postup:
1) Ve volbě „Sestavy, DPH, prameny –
souhrnné hlášení“ musíte nastavit údaje, které se nevyskytují v přiznání
DPH, zejména číslo příslušného finančního úřadu
2) Ve volbě „Sestavy, DPH, Souhrnné
hlášení, Export do souboru XML“ vyberete období (kvartál nebo měsíc) a pak se
vám na obrazovce zobrazí jen informativně obsah XML souboru (náhled ukončíte
ESC
3) Potom vyberete složku na
počítači, kam se soubor uloží (výchozí nastavení c:\), po prvním nastavení se složka zapamatuje a použije se příště,
lze vždy změnit
4) Po výběru program uloží do
vybrané složky soubor DPHSHV_klient_2010_M01.XML v předepsaném formátu.
5) Soubor lze odeslat (jedna
z možností) ze stránek české daňové správy https://adisepo.mfcr.cz/adistc/adis/idpr_pub/dpr/uvod.faces,
volby postupně:
a. Elektronická podání pro daňovou
správu
b. Souhrnné hlášení VIES
c.
Načtení
souboru (odkaz v menu vpravo na stránce)
d. Přes tlačítko Procházet najdete a
otevřete vystoupený soubor XML a dáte pokyn načíst (tlačítko v menu
vpravo)
e.
Po
načtení se objeví obrazovka „Informace o souboru s datovou zprávou“, zde
si zobrazíte protokol chyb.
f.
Pokud
je soubor bez chyb, provedete odeslání písemnosti (odkaz v menu vpravo na
stránce)
g.
Odeslání
je možné provést s použitím elektronického podpisu nebo bez něj. Pokud je
podáno bez zaručeného elektronického podpisu, je nutné doručit ještě tiskopis
zobrazený po podání.
10.11
* aktivováno přiznání DPH vzor 16
patné od 01/01/2010, nutno doplnit nové stálé údaje (údaje o zástupci)
* opraveno pojmenování exportních
souborů při exportu dávky vystavených a přijatých faktur (na únor = VF0210.RDA)
10.04
* oprava rušení jednotlivých
faktur v importu dávky VF, po zrušení nemizely dílčí částky zrušených
faktur
10.03
* oprava vybraného měsíce pro
import VF v případě změněného hospodářského roku
* oprava načítání souborů typu
RDA z PRO9 při importu VF (nulová hodnota faktury)
10.02
* oprava měsíce, byla pak chybně
jména souborů pro import VF - VF0100.txt
na správné VF0110.txt
verze 10.01 (od zpracování měsíce 1.2010) - DPH roku 2010
Pozor – ve verzi 10.01 zatím nebude aktivován export souhrnného
hlášení a nový formulář přiznání DPH – ty budou k dispozici až ve
verzi 10.11, která bude v rámci zaplaceného upgradu k dispozici všem
ke stažení a aktualizaci v průběhu první poloviny měsíce ledna 1.2010
(budeme o tom informovat e-mailem). Souhrnné hlášení i přiznání v nové
formě bude nutné poprvé použít až před 25. únorem 2010.
Změna sazeb DPH od 1. 1. 2010:
Souhrnné hlášení DPH:
Pro
uživatele, kteří podávají souhrnné hlášení o plnění do členských států unie, je
připraveno souhrnné hlášení, které:
Nový formulář přiznání:
Je zařazen
formulář přiznání DPH vzor 16, který platí od 1. 1. 2010.
Záloha dat v měsíční závěrce:
Je odlišeno
při zálohování:
·
úložiště
běžných provozních kopií dat, které dělá uživatele například denně nebo po
provedení větší práce (obvykle na disk PC nebo na jiný síťový disk)
·
úložiště
pro kopii dat povinně pořizovanou v měsíční závěrce (například na přenosný
disk nebo FD)
Toto
opatření zjednoduší manipulaci při provádění záloh, dosud bylo v takovém
případě nutné před a po měsíční závěrce znovu nastavit cestu k úložišti)
Příspěvkové organizace:
Příspěvkové
organizace, typ firmy „R“, budou od roku 2010 účtovat v pozměněné
metodice, přibližující se v řadě ohledů účtování v podnikatelské
sféře.
Pro
aplikaci změn si uživatelé musí zřídit (jednotlivě založit) všechny potřebné
účty třídy 4 (pokud nejsou součástí standardního účtového rozvrhu) –
s výjimkou účtů 43100, 49100, 49200, 49300, které program doplní sám a
správně je pro potřeby systému i účtování nastaví.
Pak
proveďte ve volbě „obnova obvyklého nasměrování“ správné přiřazení nových účtů
do výkazů.
Převodový
můstek zaúčtujte jako doklad do měsíce nula (otevření) roku 2010 do dokladové
řady pro obecné vnitřní doklady, nepoužívat řadu systémovou řadu pro otvírací
záznamy „ot“, v ní zadaný můstek by se při
korekci počátečních stavů vždy smazal! Doklad převodového můstku zadáte
univerzálním dokladem v měsíci 0.2010. Pokud ale měsíc 0.2010 už uzavřete
a budete chtít převodový můstek doplnit nebo opravit, použijete volbu „korekce
počátečních stavů – načtení otvíracích záznamů roku – použít existující obraty
měsíce 0 tohoto roku – úprava otevíracích záznamů – ukončení operace“
Pokud
chcete dále používat účty třídy 9 jako podrozvahové a
přitom účet už bude existovat, je třeba ve volbě „účtový rozvrh – opravy názvů
a atributů“ nastavit u takového účtu hodnotu nula = podrozvahový
(položka aktiva/pasiva/podrozvahový).
Správná posloupnost kroků:
·
Otevřít nový rok 2010 z agendy
roku 2009 (servis, klienti, nový rok)
·
Doplnit potřebné účty 4****, ale
nezadávat žádné účty
431**, 491**, 492**, 493**
·
Zadat převodový můstek do jiné řady
než „ot“ (minimálně bude obsahovat převod
z 93100 na 43100) a provést kontrolu výkazu rozvahy – počáteční stav roku
2010.
·
Zavřít měsíc 00.2010
Provoz v novém runtime:
Nová verze
je plně adaptována na provoz nad runtime WINREDAP generace
5.xx, který je v mnoha směrech výkonnější a rychlejší. Program
samozřejmě pracuje v prostředí dosavadních operačních systémů včetně VISTA
(s výjimkou 64bitovéh provedení).
Další:
Nová verze
dále zahrnula řadu drobných úprav a oprav provedených na základě zjištění
v průběhu roku 2009, z nové funkčnosti například zařazení filtru na
účet při tisku obratové předvahy, procedura pro penalizaci v cizí měně …
verze
09.71 (od zpracování měsíce 1.2009) - DPH roku 2009
Změna přiznání DPH
na nový formulář vzor 15:
Pokud by v účetnictví uživatele bylo nutné tyto kódy použít, musí se na ně opravit v záznamech příslušných plnění před aktualizací zadané kódy.
Fixní i variabilní údaje se
přeberou z předchozí verze, nebudou však kompletní a je třeba je před prvním použitím prověřit a doplnit!
Provoz
v operačním systém WINDOWS VISTA:
Nová verze je plně adaptována na provoz ve WINDOWS VISTA. Pro případné použití kontaktujte dodavatele softwaru, který Vám poskytne nezbytné instalační komponenty, protože tato nová verze pracuje s novým runtime databáze WINREDAP.
Program samozřejmě pracuje i v prostředí dosavadních operačních systémů.
Nová verze dále zahrnula řadu drobných úprav a oprav provedených na základě zjištění v průběhu roku 2008.
verze 09.01 DPH roku
Změna sazby DPH
(snížená sazba) na 9%:
Povinně víceznakové označování účtů:
verze
08.03
Hlavní vylepšení a
rozšíření funkcí:
Úpravy a důležité opravy:
Dále je provedena
řada drobných úprav a vylepšení.
verze
07.01 – oficiální výkazy roku 2004, nový formulář přiznání DPH
Zařazeny nové tiskové sestavy – oficiální výkazy rozvaha a výkaz zisku, které je nutné použít k závěrce roku 2004. Program sám upozorní před prvním tiskem s touto verzí, že je třeba provést obnovu nasměrování účtů pro tuto verzi výkazů, označenou jako 4,4.
Zařazen nový výkaz
přiznání DPH – vzor 13, který se používá od 1.2005.
Z tabulek přípustných kódů zdanitelných plnění byly vyřazeny původní kódy platné před květnem 2004.
Zásahy do archivů faktur. V části SPECIÁLY – ANALYTICKÉ EVIDENCE byl doplněn vstup, umožňující korigovat analytické záznamy vystavených a přijatých faktur, které už byly zaplaceny a přeřazeny do archivního souboru.
Konstantní symbol - doplněna možnost nastavení nejčastějšího konstantního symbolu došlých faktur a jeho předvyplňování v záznamu došlých faktur.
Cizí měny - opraveno špatné použití násobku počtu měnových jednotek při výpočtu cizí měny, celkově revidována a kompletována práce s cizími měnami.
Výběrová podmínka – je umožněna následná editace vygenerované výběrové podmínky – lze tedy zapsat i složitější výběrové podmínky
Hlavní kniha – sestava nyní vypisuje i účty bez pohybu v daném měsíci – uvádějí se zde všechny účty, které měly v daném roce nějaký obrat nebo nenulový stav.
verze
06.10 – zobecněné účtování VF a DF
Zařazen třetí
formulář do zápisu vystavených a došlých faktur
Tento třetí formulář funkčně podobný univerzálnímu záznamu můžete vyvolat na formuláři pro zadávání dílčích částek faktur (modrý formulář) stiskem klávesy F4 – umožní Vám pak zadat do dokladu faktury libovolný účetní záznam, ve kterém lze účtovat na stranu MD i DAL. Použít lze i pro zápis účtování daňových záloh na příslušné účty 314, 324 – zde zajišťuje propis do analytické evidence záloh. Při zadávání došlých faktur (dovozy v rámci EU) na tomto formuláři zadáte zápisy, které zajišťují zrcadlové účtování o DPH na výstupu.
Formulář se opouští klávesou ESC, lze se v něm pohybovat po již existujících záznamech dokladu, nelze ale záznamy rušit. To musíte provést v části opravy a rušení.
verze
06.06 – tisk přiznání DPH a souhrnného hlášení
Zprovozněn tisk
přiznání k DPH v grafické podobě plně odpovídající platnému vzoru 12.
Pro správný tisk přiznání je nutné vyplnit „údaje do
formuláře 12“, zde zejména zaslouží pozornost
zálohový koeficient, který by měl být vždy zadán, pokud bude docházet ke
krácení nároku (jeho hodnotu zadá uživatel sám v souladu se zněním
zákona). Údaj VZTAH má prakticky vždy hodnotu
Přiznání vzor 12 se použije jen pokud je dolní měsíc vykazovaného období větší nebo roven 5.2004, v opačném případě se tiskne vzorem 11, používajícím kódy platné do 4.2004. Pokud je třeba zařadit doklady se starou sazbou daně 22%, je nutné je zařadit pod nové kódy, jinak do přiznání nevstoupí – doporučujeme takové případy evidovat pro případ následné kontroly.
Zařazen tisk
souhrnného hlášení, který použijí firmy dodávající do jiných států EU.
Tiskne
se za kalendářní čtvrtletí, hlavičkové údaje se čerpají z téhož formuláře
jako přiznání. Podmínkou správného sestavení souhrnného hlášení je správné a
úplné vyplnění údaje DIČ v adresáři firem. Musí se v platném tvaru
zadat u všech odběratelů, k nimž dodávky zahrnované do souhrnného hlášení
směřují.
Další
Ve
výkazu rozvahy podnikatelů upraven tisk - aktiva i pasiva vždy na novou stranu,
bez ohledu na počet řádků v oddílu aktiv.
verze
06.05 – kompletace kódů zdanitelných plnění – zatím bez tisku přiznání
Byl doplněn a upraven
seznam kódů zdanitelných plnění tak, aby plně vázal na definitivní (zatím snad)
podobu formuláře přiznání DPH – viz SERVIS, NÁVODY. Týká se zejména přijatých
zdanitelných plnění, doplněny kódy pro krácený nárok.
Od základu změněn způsob evidence nedokončené výroby.
Výsledovky zakázek - při použití účtu na MD i DAL se zdvojila položka v sestavě, opraveno.
Nenulovaly se hodnoty HODM a HODD …. v novém záznamu v univerzálním záznamu, opraveno.
Součtování (odčítání) řádku 59 do řádku 60 doplněno ve výkazu zisku, chyba u VOS a komanditních společností.
Nebyla ve formuláři hlavičky při pořizování DF funkční klávesa F3 pro přechod do aktualizace katalogu firem - změněn přechod do třetí obrazovky na F4.
…. a řada dalších úprav a oprav
verze
06.01 - DPH po 1.5.2004
Po provedení
aktualizace na verzi 6 je třeba udělat toto:
Spustit v nové verzi agendu alespoň za poslední 2 roky !!! Nejlépe ale spustit všechny spustitelné roky, aby v nich došlo k transformaci datové základny na nové struktury. Pokud není provedeno, může v některých funkcích a sestavách, které čerpají z dat předchozích let, docházet k chybám.
Hlavní změny a
pokyny k nim:
Kódování DPH po 1.5.2004
V celém roce 2004 budou pro kódování DPH k dispozici 2 sady kódů – stará (používejte pro zdanitelná plnění do konce dubna 2004) i nová (používejte pro zdanitelná plnění počínaje 1.5.2004).
Podrobný přehled všech kódů je k dispozici v části SERVIS – NÁVODY.
Nové kódy zdanitelných plnění jsou číselně označeny v souladu s novým formulářem přiznání – mají 3 ciferný kód.
Export faktur z fakturačních programů FAKTURY2002 a GESTORE ve stejné metodice je v aktualizacích těchto programů po 1.5.2004 rovněž zajištěn.
Nový formulář přiznání DPH – bude obsažen v bezplatné aktualizaci uvolněné po 15.6.2004, zahrne i možnost tisku souhrnných hlášení. Bude tedy možno jej použít pro sestavení přiznání za měsíc 5.2004.
Formulář pro vstup došlých faktur umožňuje v případě dovozů v rámci EU zachytit na nově zařazeném třetím formuláři i účtování o zrcadlovém zdanitelném plnění na výstupu (formulář se vyvolá klávesou F4 na druhém formuláři dílčích částek). Obecně zde lze účtovat o jakýchkoli operacích včetně možné opravy dílčích částek faktur pořízených ve druhém formuláři. Nelze však párovat v rámci saldokont faktur a záloh, nelze upravit hlavičkový záznam DF. Záznamy se přidávají do dokladu aktuální došlé faktury.
Úprava vzhledu formuláře univerzálního záznamu – zjednodušení a zpřehlednění – funkčnost zůstává nezměněna.
Prohlížení deníku jako řádkového seznamu s možností zobrazení detailu po stisku klávesy ENTER
Minulé stavy pohledávek – je možné tisknout stavy pohledávek v závěrce minulých měsíců bez nutnosti provádět složitou proceduru obnovy dat.
Kompletní záloha pro mail – v části servis byla (ve všech agendách WINROY) doplněna funkce, která umožní archivovat kompletní data agendy a uložit je jako jediný soubor s příponou ZIP na libovolné místo v systému – funkce by měla především posloužit k zasílání dat řešiteli pokud vznikne nutnost servisního zásahu na datech.
Různé drobné úpravy a
opravy …
verze
05.01
Úpravy
oficiálních výkazů na metodiku roku 2003
- výkaz zisku, rozvaha, cash-flow na metodiku
vyžadovanou roční závěrkou roku 2003 – zejména vynechání nulových řádků a
přizpůsobení přiřazení účtů novým řádkům výkazů.
Je nutné spustit po aktualizaci z verze nižší na verzi
Tisk sestavy přiznání
DPH v plně grafickém režimu –
formulář plně odpovídá předepsanému vzoru a může tak být bez výhrad akceptován
finančními úřady k přímému odevzdání, doplňují se i údaje sestavil a
datum.
Tisk
pokladních dokladů ve třech provedeních
-
jako „košilka“ s kompletním
účtováním a záznamy o DPH
-
jako potvrzovací
doklad příjmu či výdeje peněz
-
jako daňový
doklad (pokladna příjem) pro zákazníka
Tisk
průvodek - „košilek“ - průvodku
dokladu lze vytisknout kdykoli pro libovolný doklad účetního roku.
Úplné
účtování v cizích měnách podporující
účtování na běžné i saldokontní účty, úhrady faktur a
veškeré párovací operace. K dispozici jsou
sestavy i diagnostika pro zkoumání správnosti účtování v cizí měně a
aparát umožňující neúčetní cestou korigovat částky v cizích měnách
v účetních záznamech i v analytických evidencích faktur a záloh.
Základní
sada sestav v plně grafickém režimu – sestavy vytvořené v novém vývojovém prostředku FASTREPORT. Jde o
sadu cca 20 nejužívanějších sestav v nové grafické kvalitě výrazně
převyšující dosavadní sestavy (deník, výsledovka, rozvaha, obratová předvaha,
stav pohledávek, závazků, knihy faktur, žebříček …..). Nové
sestavy lze navíc exportovat do mnoha běžných formátů pro další použití.
Modernizace
katalogu firem - Modernizované
formuláře pro práci s katalogem, navíc lze ukládat další údaje – číslo
mobilu, e-mail, www, …
Množství dalších drobnějších úprav a
funkčních vylepšení.
verze
03.05
Blok
sestav vyčleněn, aby se po tisku každé sestavy nevyskakovalo až ven.
Upravena
procedura KOREKCE počátečních stavů, signalizuje písmenem, zda jde
o
korekci podle vlastních dat nebo podle předchozího roku.
Doplněn
EXPUCOBR export obratů měsíce do RDA pro přenos do jiného klienta
vzhledová
úprava EVID.CMD.
Úprava
práce s dávkou VF, tisk počtu načtených faktur, zejména ale
zavedena
možnost kontace na nesaldokontní účty s tím, že
takové faktury
se do účetnictví i salda zapisují,
ale jako zaplacené.
Dosazení
nasměrování účtů podle aktuálního roku i do roku předchozího
Umožněno
nevyplnění kódu cizí měny, aby nemusela být prázdná položka v číselníku
cizích
měn.
verze 02.01
Nová
agenda ROYW přináší vedle revolučních změn ve vzhledu, obsluze
a
chování v operačním systému WINDOWS ještě zejména tyto funkční rozšíření:
°
"Historická" symbolika pro peněžní částky KCS pro částky v tuzemské
měně
byla všude v programu zaměněna na neutrální
HOD (od slova HODNOTA, míněno
hodnota ve finančním vyjádření, částka v
domácí měně, v níž se primárně
účtuje).
° Lze
pracovat se zobecněným hospodářským rokem, jiným než je rok kalendářní
a různě dlouhým - od 1 do 15 měsíců.
°
Přináší nové oficiální výkazy rozvahy, zisku a ztrát a cash-flow
pro podnikatelské subjekty, které platí už
pro rok 2002
° Lze
provádět export obsahu hlavních souborů do souborů typu DBF, které lze
pak otevřít a dále zpracovávat pro vlastní
výstupy a rozbory např.
v aplikaci Microsoft Excel
° Je
rozšířena podpora pro práci s cizími měnami u faktur a záloh a vytvořeny
předpoklady pro úplné účtování o cizích měnách
v některé z dalších verzí.
Zařazeny sestavy knih faktur v cizí měně a
zdokonaleny sestavy stavu
pohledávek a závazků v cizí měně.
° Byl
zdokonalen a zpřehledněn systém kontroly přístupových práv
° Je vytvořena
možnost začleňování speciálních uživatelských procedur,
například speciálních vstupních formulářů
°
Nově je možnost vytvořit vlastní texty pro tisk výzvy k uznání pohledávky
nebo upomínky (libovolný počet textů)
°
Jsou zařazeny příručky ve formátu HTM, je možnost je prohlížet v Exploreru
a otevřít a tisknout ve WORD nebo T602
° Je
upraven způsob práce s dávkou faktur, ROYW je schopen přebírat vystavené
faktury z programu FAKTURY 2002 - produktu
partnerské firmy, který kompletuje
systém WINROY pro oblast fakturace a skladu.
°
Diagnostika dat rozšířena na možnost detekce fyzických chyb klíčových souborů.
°
Byla provedena celá řada drobných funkčních změn a vzhledových úprav, funkčnost
proti ROY7 byla pouze rozšířena, nikdy ne
omezena.